Банер

автоцивілкаОстерігайтесь шахраїв!

Увага! Власники автомобілів, чи знаєте ви, що багато полісів “автоцивілки”, придбаних у сумнівних продавців або навіть у страхових компаніях, недійсні?

Не зволікайте, перевірте чинність свого полісу ОСАЦВ на сайті МТСБУ просто зараз!

У ДАІ підготували нові правила для водіїв
фари автоУ Державтоінспекції хочуть зобов'язати всіх водіїв їздити за межами населених пунктів з ближнім світлом фар чи включати ходові вогні з 1 жовтня по 1 травня. У Правила вводиться поняття «денні ходові вогні». Це додаткові ліхтарі білого кольору спереду машини, які на багатьох сучасних авто вже встановлені заводом-виробником. Вони тьмяніші, ніж фари, але яскравіші за габаритні вогні.

Зазнав формальних змін, але по суті залишився таким же, пункт 11.2 Правил. Мова йде про те, що автомобілям на дорозі з двома і більше смугами руху в одному напрямку слід їхати якомога ближче до правого краю проїзної частини. Хоча така норма суперечить сучасним реаліям і практиці дорожнього руху, і стимулює нечесних інспекторів ДАІ до вимагання хабарів у водіїв.

За обгін справа карати не будуть, а за парковку на газонах - оштрафують

Ще одним нововведенням планується ліквідувати логічну нестиковку в Правилах. З них хочуть вилучити пункт про те, що обгін попутних транспортних засобів дозволено тільки зліва. Річ у тому, що справа ніякого обгону і бути не може, адже, згідно з термінологією правил, обгін - це випередження попутного транспортного засобу, пов'язане з виїздом на смугу зустрічного руху. А так як в Україні правосторонній рух, то праворуч зустрічного транспорту бути не може в принципі - там тротуар або узбіччя.

А ось за парковку на газонах вирішили штрафувати. Як буде реалізовано це нововведення - питання залишається відкритим.

Світловідбивачі для всіх

Також в ДАІ мають намір зобов'язати водіїв, які виходять з машини вночі на проїжджу частину, надягати світловідбиваючий жилет. Для цього в пункт 2.9 Правил додається підпункт «е», яким водію забороняється при поганій видимості або вночі знаходитися без такого жилета на проїжджій частині.

Також прописана вимога до пішоходів мати на верхньому одязі світловідбиваючі елементи, так звані стікери, якщо вони рухаються вздовж проїжджої частини або вночі переходять дорогу. Питання тільки в тому, як ДАІ каратиме пішоходів без світловідбивних елементів на одязі? Адже пішохід - не водій, на нього ефективних і оперативних важелів впливу з боку інспектора майже не існує.

Водіїв зобов'яжуть міняти гуму

Найбільш витратною, проте і найбільш необхідною для водіїв, стане вимога перевзувати своїх «коней» - міняти літню гуму на зимову, і навпаки. Пункт 31.4.5 Правил пропонують доповнити підпунктом «ж», згідно з яким водієві буде заборонено виїжджати на дорогу, якщо на машині шини не по сезону. Однак залишається відкритим питання, в який період провадити заміну шин і як грамотно встановити часові рамки заміни однієї гуми на іншу? Адже наша країна велика. І якщо в Ялті, приміром, погода дозволяє їздити на літній гумі з березня по грудень, то на Сумщині в квітні і жовтні можливі снігопади і морози.

Покарання за втечу з місця ДТП

І ще одне не менш важливе нововведення: планується ввести поняття «залишення місця ДТП». Це - «дії учасника дорожньо-транспортної пригоди, спрямовані на приховання факту ДТП, його обставин, що викликали необхідність проведення розшукових заходів міліцією щодо учасників ДТП або (і) їх машин». Цей момент, безумовно, важливий.

Але як скоро згадані зміни вступлять в силу, поки не ясно. Адже щоб оштрафувати, наприклад, за не включене ближнє світло, необхідно ще внести зміни до Кодексу про адміністративні порушення. Це вже прерогатива парламенту.