Банер

автоцивілкаОстерігайтесь шахраїв!

Увага! Власники автомобілів, чи знаєте ви, що багато полісів “автоцивілки”, придбаних у сумнівних продавців або навіть у страхових компаніях, недійсні?

Не зволікайте, перевірте чинність свого полісу ОСАЦВ на сайті МТСБУ просто зараз!

Поради водіям: як не потрапити у "слизьку" ДТП

На вулицях ожеледь, тож настав час переходити на зимовий стиль кермування. Але навіть якщо бути обережним, машину може занести. Що робити, аби не потрапити в ДТП?

Наскільки безпечною стане ваша поїздка залежить повною мірою від самого водія і наскільки акуратно він управляє машиною, а також від стану авто і його технічних особливостей.

Почнемо з головного принципу: ймовірність виникнення аварійної ситуації потрібно знизити до мінімуму. Так, якщо ви ще не встигли залити в бачок омивача морозостійку рідину і поміняти літню гуму на зимову, потрібно зробити це якомога швидше.

А головним антиаварійним прийомом в умовах слизької дороги є зниження звичної швидкості на 5-10 км (наприклад, з 80 до 60-70 км/год ) і збільшення дистанції до авто, що їде попереду, до 3-4 корпусів - цим ви виграєте додаткові секунди на прийняття правильного рішення у разі раптової зміни дорожньої ситуації.

У числі найбільш серйозних зимових небезпек варто відзначити втрату контролю над автомобілем. Занесення може виникнути навіть у тому випадку, якщо водій на невеликій швидкості в 40-50 км/год потрапить одним колесом в яму, наїде на перешкоду або помилково натисне на гальмо в повороті.

Робота з кермом і педалями

Кермо. Обидві руки повинні постійно перебувати у верхньому секторі керма. Не можна навалюватися на кермо усім тілом - руки повинні бути трохи зігнуті в ліктях.

КПП. На слизькій дорозі потрібно використовувати гальмування двигуном - послідовне швидке перемикання з підвищеної передачі на знижену: з п'ятої або четвертою на третю передачу, а потім - на другу. На швидкості нижче 60 км/год в ожеледь краще вмикати другу передачу. Категорично заборонено натискати на гальмо при повороті або заносі, а також котитися на нейтралці.

Гальма. При екстреному гальмуванні на прямий в автомобілі з ABS педаль гальма потрібно натиснути якомога сильніше, а якщо ABS немає, то гальмувати потрібно імпульсами, не допускаючи блокування коліс.

Натискання на педаль гальма з одночасним поворотом керма призведе до заносу авто і його розвороту на 180-360 градусів. Тому в процесі уповільнення потрібно бути готовим до того , що педаль гальма потрібно відпустити і здійснити маніпуляції за допомогою керма для об'їзду перешкоди (або пішоходів) з використанням педалі газу. Порада для авто з механічною КПП: при гальмуванні на педаль зчеплення не можна натискати до повної зупинки автомобіля, оскільки це збільшує гальмівний шлях.

Посадка. До спинки потрібно притискатися якомога щільніше, щоб моментально відчути втрату стійкості авто і вжити заходів, щоб виправити ситуацію.

Фахівці дають ще кілька порад для безпечної зимової їзди в ожеледь:

1. Виконувати всі правила дорожнього руху.

2. Перед зупинкою або поворотом потрібно прибрати ногу з педалі газу, щоб машина плавно в'їхала, а вже потім можна буде набирати швидкість.

3. Перебудовуючись зі смуги в смугу потрібно заздалегідь упевнитися, що якщо ваш автомобіль занесе, то у інших водіїв буде можливість уникнути зіткнення з вами.

4. Якщо сніг не припиняється, то найкраще не вимикати фари, але якщо на дорозі стоїть туман, то слід протитуманні лампочки включити .

5. Водієві потрібно бути обережним , бо наїхати на пішохода в ожеледицю і сніжну погоду - легше простого. Тому експерти радять автовласникам пильно дивитися на дорогу і перед великим скупченням людей про всяк випадок переставити ногу з педалі газу на гальмо, але не натискати, а в разі, коли ви побачите що йде чи біжить пішохід - пригальмувати.

Виконання вищеописаних правил допоможе кожному водієві уникнути аварійних ситуацій на дорозі, вкритій льодом і снігом.